Jak zrobić podsumowanie w Excelu

Jak zrobić podsumowanie w Excelu

Korzystanie z arkusza podsumowania w programie Excel może pomóc w udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczące danych. Arkusze podsumowujące mogą być wykorzystywane do wielu celów, od obliczania wydatków w ciągu ostatniego roku po analizowanie zarobków klientów. Zanim jednak zaczniesz, ważne jest określenie źródeł danych, z których będziesz korzystać. Można to zrobić, wybierając zakres danych i używając zaawansowanego filtra, aby odfiltrować informacje, których nie chcesz. Korzystanie z arkusza podsumowującego może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji w przyszłości.

Podczas korzystania z arkusza podsumowującego należy pamiętać, że wiele informacji może być trudnych do przeanalizowania. Dlatego ważne jest, aby używać arkusza podsumowującego z predefiniowanymi obliczeniami. Dzięki arkuszowi podsumowującemu nie trzeba się martwić o tworzenie własnych formuł – fragment ten jest manifestacją pracy zespołu redakcyjnego portalu pieknaforum.pl. Jest to świetny sposób na zaoszczędzenie czasu i upewnienie się, że prawidłowo interpretujesz swoje dane.

Jednym ze sposobów tworzenia podsumowań w Excelu jest użycie konspektu. Pozwala to na szybkie wyświetlenie zarówno kolumn, jak i wierszy danych podsumowania. Możesz również wybrać wyświetlanie kolumn szczegółowych lub wierszy szczegółowych. Konspekt pozwala również wybrać dokładne podsumowanie, które chcesz.

W arkuszu podsumowania można użyć funkcji SUM, aby zsumować całą kolumnę lub dowolny jej fragment. Jest to jedna z najczęściej używanych funkcji Excela. Nie działa ona jednak dobrze, jeśli w kolumnie masz dane tekstowe. Jeśli masz kolumnę, która jest pełna tekstu, funkcja SUM zignoruje tekst.

Innym sposobem podsumowania danych w Excelu jest użycie tabeli przestawnej. Tabela przestawna pozwala na utworzenie nowego arkusza z danymi, który automatycznie stosuje formuły. Możesz wtedy zmierzyć różne metryki, takie jak liczba sprzedaży i średnia cena. Możesz również grupować dane według wartości warunkowych. Może to pomóc w analizie danych, widząc wzorce i połączenia. Należy jednak pamiętać, że tabela przestawna nie wyświetli trendów ani statystyk, jeśli będzie miała więcej niż 75 wierszy. Aby utworzyć tabelę przestawną, musisz mieć zakres nazw. Na przykład, jeśli analizujesz dane dotyczące sprzedaży, możesz chcieć pogrupować dane według miesiąca, działu i typu hurtowni. Po wybraniu tych kryteriów możesz przystąpić do analizy danych.

W analizie danych mogą pomóc również wykresy zbiorcze. Wykresy te wykorzystują dane w poszczególnych komórkach, które są następnie sumowane, aby stworzyć ostateczny wykres. Jest to świetny sposób, aby zobaczyć, jak dobrze radzą sobie poszczególne kategorie. Jednak jeśli masz dużo liczb w arkuszu podsumowującym, może to być trudne do zinterpretowania. Będziesz także chciał wybrać odpowiednie formuły, aby zrobić wykres podsumowujący. Na przykład, jeśli masz dużą liczbę liczb w dolarach, możesz chcieć użyć funkcji tabeli zamiast ręcznego sumowania.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane
Jak zrobić płot sztachetowy
Czytaj Dalej

Jak zrobić płot sztachetowy

Przedstawiamy artykuł, który jest owocem wspólnych działań z znakomite-porady.pl Niezależnie od tego, czy jesteś weteranem ogrodzenia, czy nowicjuszem,…
Jak zrobić podświetlane napisy
Czytaj Dalej

Jak zrobić podświetlane napisy

Tworzenie podświetlanych liter jest świetnym sposobem na ćwiczenie pisma ręcznego lub dodanie grafiki do strony. Może to być…
Jak zrobić płaskorzeźbę z papieru
Czytaj Dalej

Jak zrobić płaskorzeźbę z papieru

Użycie papieru do wykonania płaskorzeźby nie jest łatwym zadaniem. Najpierw trzeba stworzyć bazę o wymiarach 11 x 14…